Salgsbetingelser
Våre salgsbetingelser kan endres fortløpende og vi ber deg derfor å alltid lese gjennom dem før du bestiller. Når du godkjenner kjøpet ditt hos oss, godkjenner du også våre betingelser. Kjøpet er utført når du har mottatt ordrebekreftelsen og det er ditt ansvar som kunde å sørge for at de opplysningene som du har gitt oss (navn, etternavn, adresse, mail) stemmer.
Betalingsmåte
Du kan betale med Klarna faktura, Visa eller Mastercard. Når du betaler med kort vil beløpet reserveres på kontoen din, og belastes først når vi sender deg pakken.
Levering
Vi sender til hele Norge, men sender dessverre ikke til Svalbard eller Jan Mayen.
Våre sendinger blir sendt med Bring eller Posten. Fraktkostnaden som tilkommer på bestillinger blir beregnet ut fra Postens/ Bring sine satser i Norge. Vi sender varene til ditt nærmeste postkontor/ post i butikk eller direkte på døren til din bedrift ut fra ditt valg i kassen. Vi har som mål å sende pakken din innenfor 2-7 virkedager. Ved større ordrer kan det ta inntil 14 virkedager. Vi har ikke noe minste ordrebeløp.
Dersom du ønsker å hente varen selv hos EMPUS, velger du dette i kassen.
For pakker som ikke blir hentet forbeholder EMPUS seg retten til å debitere en avgift på 100,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.
Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir EMPUS AS melding om dette (jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrett er blitt gitt, sende varene tilbake (jf. Angrerettloven § 25). Merk at angrerett ikke gjelder for kjøp under 300 NOK inkl. frakt- og tilleggskostnader (jf. Angrettloven § 2).
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være tilbakelevert til oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den (jf. Angrerettloven § 12 punkt a).
Alle produkter skal leveres tilbake til EMPUS innen rimelig tid ved bruk av angreretten. Du kan altså ikke sende varen i oppkrav til oss. Samtidig har du selv risikoen for transporten av varen tilbake til oss.
Angreretten betinger at kunde bærer returkostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). EMPUS er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres.
Vi gjør også oppmerksom på at bestillingsvarer og skreddersydde produkter ikke byttes, da disse vil være personlig tilpasset kunden (jf. Angrerettloven § 22, punkt e).
Tilbakebetaling skal finne sted innen 10 dager etter at vi har mottatt angremelding, men likevel ikke før 2 dager etter at EMPUS har mottatt returen fra deg eller dokumentasjon på at du har sendt returen tilbake til EMPUS.
Produktet sendes tilbake til EMPUS AS i originalemballasjen, sammen med utfylt angrerettsskjema.
Bytte
Har du bestilt feil vare og ønsker å bytte varen til en annen innen 14 dager, gjør du følgende:
1) Legg inn en ny bestilling på varen du ønsker å bytte til. Skriv ned det nye ordrenummeret du mottar i ordrebekreftelsen.
2) Fyll ut angrerettsskjema og skriv at det gjelder bytte av vare og ditt nye ordrenummer.
3) Lever til nærmeste postkontor eller post-i-butikk. Behandlingstiden er normalt 2-3 dager etter vi har mottatt varen.
Postadresse:
EMPUS AS
Kirkesanger Pedersens vei 3
3070 Sande
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/ angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, uten lukt eller merker.
Dersom du får en feil eller feilekspedert vare kommer EMPUS AS til å stå for transportkostnadene ved retur.